måndag 19 december 2022

19 december måndag

​Urban och jag tog sarengen i morse och susade in till Ban Phe för lite bankaffärer. Hyran för lägenheten skulle in och lite uttag hit och dit behövdes också. När kärran var parkerad utanför banken upptäckte Urban att han glömt sitt bankkort hemma i lägenheten och all betalning skulle såklart ske via hans konto. Bara att åka hem igen och hämta men jag stannade kvar och strosade runt lite i sarongbutikerna under tiden. 💸

På väg hem blev det några stopp för inköp av bröd och lite annat. 

Väl hemma igen så blev det sol o bad här nere, lunch hos Pohn då det var fullt hos Happy. Happy har varit helt speedad senaste dagarna. Sjunger och härjar hela tiden. Han är förmodligen glad över att affärerna rullar på igen.


Sol och bad hos Happy efter lunchen och sen hem för att åter ta oss in till Ban Phe, hela konkarongen denna gång. Marknad idag måndag😊 Blev lite t-shirts och hårspännen inhandlade för mig och tjejerna handlade smycken bland annat. Linnea och Elvira fick gratis armband av en gubbe som sålde smycken på metervara typ. 

Stannade och åt pizza 🍕 innan vi åkte hemåt. Spymätt men gott var det 👌🏻

Alla skrek på sarengen påväg hem när Urban körde fullt spätt över grusväg där vägarbete pågick. Engla grät av panik och jag grät på grund av att jag höll på att skratta ihjäl mig istället. Sen har alla typ skrattat ihjäl sig åt det hela då vi på olika sätt kan se framför oss hur roligt det måste ha sett ut och framförallt om det satt någon Thailändare bredvid vägen och beskådade det hela. En överlastad sareng kommer i full fart farandes över gruset med gallskrikande tjejer osv osv. Nåväl, kl är 21, snart dags för lite vila. Avrundar dagen med en fransk serie, ”svart fjäril”. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar