onsdag 18 december 2019

19 dec Taupo

Idag har vi begett oss ca 2 timmars bilfärd söderut till Taupo. En fantastisk bilresa med grym natur, kurviga smala vägar uppför och nerför i en oändlighet. 

Engla har hoppat Bungyjump, den enda av oss som i familjen som hoppade. Jag är bra sugen men vet inte om jag vågar då jag är sned i ryggen sedan flygresan hit. Höjdrädd och så vidare vet jag ju redan så livrädd skulle jag vara. 
https://drive.google.com/uc?export=view&id=18FraaQAs1alAU7gGdmZaseIdnFFTSatd
Vi tar in på motell idag och sover en natt på Chevron till i morgon då vi åker vidare Rotorua. 

Igår hade vi en heldag med äventyr. Först besökte vi Hobbiton, ca 1 timme bort från Sylvia och Roger. Superhäftigt att få se och uppleva. Otroligt vackert och superbra guide som berättade massa saker från filminspelningarna osv. Naturen är ju sanslös och jag skulle kunna tänka mig att bo i en hobbithåla. Så himla söta med gulliga små trädgårdar. 
https://drive.google.com/uc?export=view&id=15gZBngXs81Azl-qxnC1xi7GlFTBfMFAN
Efter det åkte vi till Wairere Falls, ett superläckert och enormt vattenfall i regnskogen. Bergsbestigning i ca 2 timmar upp till toppen, en väg/Stig genom regnskogen som blev allt mer tuff ju högre vi kom. Stenar och gegga trängdes med rötter och annat spännande från skogen. Ungarna kämpade på och vi fick stanna och fylla på med druvsocker några ggr då blodsockret blev lågt hos tjejerna. Jouline fick byta pump mitt i allt, inte alla diabetiker som fått byta pump i regnskogen 😊. Väl uppe på toppen såg man inte mkt. Vattnet liksom rökte omkring och man blev helt genomblöt. Urban o tjejerna gick längre ut än mig men som sagt så var sikten inte särskild god och kläderna var genomblöta väl tbk. Några unga och coola hikers hade tänkt till och hade dragit på
Sig badkläderna där uppe. 
Allt vi hade på oss var blött och lerigt men det var lätt bland det häftigaste jag gjort! 
https://drive.google.com/uc?export=view&id=19i5aoylZw1g-IBMY16ztolwgEXrKnlVC



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar