onsdag 20 december 2017

20 december

Nyss hemkommen från en lång dag på stranden vid Bee Happy. Tjejerna har flätat sitt hår. Tog ca 3 timmar. Linnea har ju hår så det räcker och blir över. 

På fm var jag, Engla, Jouline o Linnea till Ban Phe med Rune. Det var dags för mig att besöka banken då mina baht börjat sina. Hade inte växlat in så mycket innan resan. Hade med 10 000 baht och efter en dag i Rayong så ryker det en del. När jag växlade på Forex fick jag betala drygt 2800 kr för 10000 baht.

Vi passade på att besöka Cheese inne i Ban Peh och vi fick även fatt på Joulines skor som hon glömde i förrgår. De var på en restaurang som vi besökte som hastigast för att dricka.

Det har varit några dagar med lite lägre temp på morgon och kväll. Aldrig varit med om tidigare att man nästan fryser. Fick förklarat igår av Pol (en thai som jobbar på en av strandrestaurangerna) att det är kalla vindar från Kina. Förra året hade det varit samma sak i 7 dagar. Det är varmt på dagarna, idag var det stekhett. Enligt väderprognosen ser det ut som att det kommer återgå till det normala 30 plus till helgen.

Det är lite kasst med wi-fi där vi bor. Går inte att få in på rummet så det krävs att man går ner till foajén eller har med sig telefonen till ngn restaurang. Blir iaf mindre av slösurfande vilket är skönt. 

I stort kan väl sägas att jag känner mig rätt busy doing nothing at all. Känns att jag varit alldeles för stressad under lång tid. Perfekt att varva ner här iaf. 

Tycker nätterna känns långa. De tar aldrig slut. Jag vaknar och tycker att det är dags att studsa upp och då är klockan typ 02. Jag går gärna upp innan 06. Spenderar morgontiden till träning av något slag.

❤️🌴

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar