lördag 16 december 2017

På plats, lördag

Såå trött. Jetlag... känns som att jag suttit på flygplan i flera dygn och ätit mat varannan timme. Klockan är 19.09 här och jag är overkligt trött. Sitter i foajén där wi-fi fungerar lite bättre. Kolmörkt ute och värmen är tryckande. Fiskebåtarna bildar ett grönt pärlband borta i horisonten med sina lanternor. 

Flygresan i år tog längre tid då vi åkte med Singapore Airlines vilket innebar mellanlandning i Moskva och Singapore. I Moskva var det precis lika grått och strikt som på film. 


Säkerheten var det verkligen inget fel på. Kontroller överallt och till min stora förfäran visade det sig att jag hade en sax i min nessesär i handbagaget. Hade verkligen ingen koll på det. Så på ryskt charmigt vis lät det ” sisåååår! Ååpen!” Urban började stamma och förklara att det låg insulin i väskan men Nepp -sidåååår, åååpen! En vit sax låg mkt riktigt där. Fick fick behålla den då det i ryska mått inte var tillräckligt livsfarligt. I Singapore rök den dock. Ja, den låg liksom kvar fortfarande och där ansåg man att det var ett vasst föremål som man inte får ha med sig. 

I Singapore var det betydligt trevligare iaf. Väldigt pyntat och vackert överallt. 2 timmar på flygplatsen där och sen vidare mot Bangkok.





Från Bangkok taxibuss i ca 2 timmar och sen äntligen! 

Blev en sen lunch eller tidig middag beroende på hur man ser det. Gerd och Rune hakade på. Åt på The Sea i närheten av hotellet. God mat, tunga ögonlock.

Blev en tidig kväll. Bokstavligen svimmade i sängen vid 20.30. Zzzzzz


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar