måndag 8 januari 2018

9 januari 

En månad är inte lång tid. Verkligen inte. Denna resa har gått så snabbt. Vi åker hem den 15:e, vilket känns alldeles för snart!  Vi kom ju nyss! Så klart är det skönt att komma hem också , till kissarna, nytt jobb, riktig tvättmaskin😏, riktigt kök mm. Och viktigast är att vi har varandra! Nästa resmål planeras bli till New Zealand. Hälsa på min kusin med familj! 

Idag är det tisdag. Värmen är riktigt tryckande och jag väljer bort sol och bad idag. Vi har badat i havet och ungarna med, plus i poolen, men jag orkar inte vara på stranden eller vid poolen. Just nu, kl 14.30, sitter jag nere i foajén där det fläktar skönt ! 

Vi har varit med Sarengen ( nr 2 som är otroligt seg. Drar på alla växlar men lägg i fyran och den typ tappat både ork och fart) till nationalparken. 

Urban och jag fick hoppa av i nästan alla uppförsbackar då segheten till sareng inte orkade med oss. Det blev ett antal backar att gå uppför i stekhet värme. 


Tvära backar fanns det gott om och i en backe, där vi försökte sitta kvar, fick vi kasta oss ur och skjuta på. 

Det var fint där vi var, inte jättemycket att titta på egentligen men väl värt ett besök. 


Igår var vi till Ban Phe marknad igen med Sarengen. Först stannade vi vid nagelsalongen och var in och klagade eftersom flera av Englas naglar lossnat redan. Inget bra utfört arbete. Redan efter 5 dagar lossnade en nagel. Linnea har också tappat flera. Ingen större framgång nåddes. Fick jättedålig förklaring att de lämnar garanti 1 dag, sen var det en vecka. Saltvatten kan påverka, blabla. Otroligt. Hon kunde fixa men mot betalning, runt 1500 b vilket vi ansåg var orimligt. Vi drog därifrån till marknaden och jag handlade för små kläder som Jouline fick.😬 Varmt som tusan. En tiggare fick mitt hjärta att brista och några mynt lämnades slutligen av Jouline o Linnea. Han var verkligen, verkligen fattig...Så smutsig, samma färg som marken, foten missbildad, händerna 🙏🏻. 

Efter antal timmar på marknaden åkte vi hemmåt och vi stannade på The Sea för middag. Så trötta! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar