lördag 13 januari 2018

Kambodja 13 januari

I morse blev ngt av en rivstart efter att jag varit iväg på en löptur. Dök ner på yogamattan på balkongen och Urban drog ner till det sk gymmet. Rätt vad det är dyker Rune upp på balkongen med stirrig blick och frågar efter Urban. När jag svarat ”gymmet” försvann han som en blixt. Jag fastnade i en rörelse med vänster arm över huvudet och tänkte för mig själv att det hela var väldigt märkligt. Klockan var runt 08 och Rune var väldigt stressad. Vad har hänt!??? Efter ett tag kom Urban upp och ut på balkongen med sturrug blick. - vi måste dra till Kambodja lät det. VA?!?! 

Rune hade vaknat mitt i natten och grubblat och då slog det honom att det inte stämde med vår semester och antal dagar som man får vara i Thailand utan visum. Det överskrider med en dag! Snabba ryck, boka taxibuss och dra till Kambodja. Kl 09 åkte vi, 3 timmar senare var vi över gränsen, många pengar fattigare (1700 b /p). Det var iofs väldigt spännande och lite småläskigt. Att lämna ifrån sig alla pass till ngn till synes random kille och sitta och vänta... och- alla bokstavligen stirrade ihjäl sig på Engla med sin ljusa hy och dessutom iklädd shorts och linne. Det var verkligen obehagligt. Helt öppet stirrades och pekades det. 

Efter ca 40 min var allt klart och vi fick gå in i Thailand igen med visum som nu räcker till 11 feb. F A N att vi ska åka hem på måndag. Jag V I L L inte😭 I övrigt har vi solat och badat, varit på marknader och handlat, slappat hos Bee Happy. Igår åt Urban och Rune Baracuda på kvällen hos Bee H. Då hade vi varit där på dagen också😁 Englas kille serverade oss flera ggr och sa att min tuna sandwich var “crocodile” 😁😁😁. 

 Vissa kan inte ligga ner helt lätt😆 

Ikväll blir det Pohn Beach och sista fireshow för denna gången. De minsta barnen tycker att det är sååå kul🔥🔥🔥 Vi var hemma vid 16 efter Kambodjaturen...Stannade längs vägen på 7 eleven och handlade lite ätbart. Alla var utsvultna. Några åt även nudlar när vi kom hem.

Sitter nu vid poolen och dagen har liksom försvunnit på ett sätt med tanke på bilfärden. Men jag kommer aldrig att glömma det! Hade varit roligt att fortsätta resan in i Kambodja! 🙂

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar