torsdag 26 december 2013

Annandag jul

Idag blev en shoppingdag efter gårdagens nattsudd. Gårdagens middag intogs på Kim- ett ställe ännu längre bort på stranden. Vi hamnade där efter konstaterande att "ngn j-a sittplats vid restaurangerna lär det inte bli!" (J-a turister överallt, hahaha). 

Rune stormade iväg från restaurang Rampan som var fullsatt och servitrisen bara skrattade åt allt vi sa. Han bokstavligen ryckte upp en chaufför med kompanjon och satte dem bakom ratten på en buss. Det hela gick så fort så att den ena personen enbart satt i kallingarna och körde oss till restaurang Kim. 
Det lite dåliga humöret blev till det bättre. Hos Kim fanns det plats!!!
Blev en trevlig kväll till slut.


Idag var vi iväg till Rayong för lite shopping. Laemtong igen. 

Tänka sig- jag hittade väskan som jag såg innan jul och bara skulle ha- efter att jag gått från butiken naturligtvis. När jag väl hade bestämt mig så hade hela butiken gått upp i rök och jag hittade aldrig väskan igen. Men så idag...


Bara älskar den <3
Hittade lite skor till barnen och ett par riktiga blingisar till mig.

Efter ett antal timmar var det dags att åka hem och alla var helt färdiga...

På kvällskvisten blev det barnens favoritrestaurang igen (som hållt stängt i några dagar). 

Semestern börjar lida mot sitt slut även om det ff är dagar kvar. Vi åker hem på nyårsdagen.
Resterande tid här ska nu ägnas åt det vi inte har hemma, sol, värme, hav och snorkling. Inget mer rännande i varuhus.
Tack.
Amen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar