onsdag 11 december 2013

Onsdag

Varmt som helvetet var det i Ban Phe idag. Besökte banken och tog ut otaliga tusen- i baht alltså...
Värmen var grym bland stekhet asfalt, avgaser och småbutiker med allehanda sjalar, klänningar och annat. Svårt att hålla fokus i detta. 
Törstiga barn som å ena sidan vill hem till hotellet och å andra sidan vill in och titta på kläder och annat. 
Vi var in och åt på  Christies. Några i sällskapet beställde in riktigt goda pizzor. Själv höll jag mig till Panaeng- igen. Otroligt gott!
Väntade sedan på bussen...
Och sen kom den sk bussen och vi var 24 passagerare på flaket. Jag satt på ett reservdäck längst in.
Som ni ser så hängde folk utanför den tungt lastade Kingcaben. Till höger i bild syns Linnea och Jouline.
Till slut fick jag plats på sätet och grannen bredvid mig hade nog behövt en nagelsax?
Nåväl. Väl hemma så blev det en sväng till havet och poolen.
Ngt svalare så hamnade vi slutligen på närmsta matstället- igen- och vi åt- 8 personer- för 1250 baht. Löjligt billigt. 1000 baht är ca 220 kr. Ingen gick hungrig därifrån, några köpte mer läsk och mer mat tom. 

Pannkaksmannen parkerade sin mopedvagn 2 meter från vårt bord. Endast 3 av barnen ville ha en friterad pannkaka med kokos och annat gott.
Vi övriga 5 ångrade oss bittert...
Linnea syns längst ner i hörnet- tittar på tillagning av pannkaka.

Imorgon ska vi ta en tur till Koh Samet.
Over and out...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar