tisdag 17 december 2013

Kalas!

Joulines födelsedag! 7 år!!
Började dagen med presenter, frukost och tårta på det! 
Dagen i övrigt har varit lite svalare och vädret har bjudit på regn och grå himmel. 

Jouline valde lunchställe dagen till ära. Hon beställde friterad kyckling och jag åt ngt väldigt starkt! 
Lyckades få i mig det hela till slut efter bortdomnade läppar och andnöd. Det tog sin tid men vad gör man inte... 

På eftermiddagen åkte vi till Classic Forest för fortsatt firande! Rune hade fixat med skjuts dit så det var bara att kliva in i bussen utanför hotellet!

Ett ljuvligt ställe med svarta svanar och hungriga koijfiskar. Träd och annan växtlighet som hämtad ur en saga!
Otroligt vackert och trevligt!
Efter Mai Tai beställde jag in curryfisk i kokosnöt. 
Man ska vara modig...
Men... Det var bläckfisk också- inte bara fisk- och jag kunde inte sluta tänka på flådda små ormar- så det blev selektivt ätande kan jag säga...

Tur att Engla hade kyckling över sas. 

Jouline blev ordentligt firad med sång av bandet och personal. 
Stort fruktfat med glass och ljus serverades framför henne och det var inte utan anledning som mina tårar trillade... Vilken lycklig och stolt liten tjej!' 
Hon fick tom håret flätat av servitriserna!

Verkligen en mycket trevlig och uppskattad kväll! Stort tack till Rune som stod för kalaset! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar