torsdag 19 december 2013

Bee Happy och Pol

Torsdag idag-igen... Tiden går snabbt. En månad känns inte alls som lång tid. Det tog ungefär 1 vecka att landa något så när. 

Har inte tänkt på jobbet så väldigt mkt heller, vilket känns skönt, mycket skönt. Ännu bättre att jag inte kommer åt jobbmailen, annars hade nog jobbet varit närvarande- dagligen.

Det enda jag saknar hemifrån just nu är crossfit-passen och sängen hemma.
Sängen är ett verk av Satan him self här på hotellet. Har ont överallt när jag vaknar. Säkert därför ryggen packat ihop. Ser ut som ett S sedan igår...


Igår var än stranddag, nere hos Bee Happy. 
Trots ryggvärk så badades och solades en hel del igår. Till vår förskräckelse så har det kommit väldigt många fler turister hit. Lite lustigt att jag känner så- nu är turisterna här... Vem är då jag/vi???
Känns ändå smått irriterande med svensktalande människor överallt...Framförallt med packet som kommer hit och beter sig som svin. Äger och styr. Vissa verkar på ngt sätt anse sig mer värda än människorna i landet de besöker.

Idag har jag, Engla och Jouline varit till Ban Phe och handlat lite. Köpte några julklappar och äntligen hittade jag badshorts till Lukas i Lima. Sannolikt kan han ha dessa när han är 25... Idag är han 10. Lite svårt med stl... :)
 
Efter färden till Ban Phe blev det bad i poolen för barnen, jag själv gav ryggen en omgång i gymmet med hjälp av löpning. Stel som en gamling.

Nu på kvällen drog vi till Pol och käkade. Beställde fisk, white snapper, från grillen. Riktigt gott. 

Eldshow igen och Linnis grät INTE!!?


Däremot lyckades hon blöta ner hela sig i havet. Fick hänga kläder på tork ovanför grillen...

Imorgon ska vi till Rayong. Dags för en "pekrunda" inför julafton.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar