fredag 25 december 2015

Julafton och Juldag

Igår var det julafton. Tomten hade hittat Jouline och Linnea med varsitt litet paket på morgonen. 
Efter frukost åkte vi till Ban Peh, in på banken och sen åkte jag och alla barnen till Rayong. Urban skulle få lite egen tid var tanken....
Så, Laem Tong och Tesco igen... Bra tröttsamt att gå i affärer....
Vid Laem Tong...


Blev lite småsaker inhandlade, mest till kidsen. Vi var bra trötta påväg hem...

Jouline somnade gott...

Urban hade inte haft det lika lugnt som förra gången, hade gått en lång promenad efter en visit på Bee Happy. 

På kvällen blev det Jeed med julbord och underhållning. Urban fick tom hoppa in och spela på trumlådan...



Blev lite knäckebröd ihop med kycklingspett och jordnötssås- och lite Janssons. Efterrätt i form av superfina tårtor som smakar illa om man inte älskar smörkräm. 
Personalen var glada i hågen och tog sig en och annan rackare bakom ryggen på oss...
Skjuts hem i skaplig tid, ungarna trötta och gnälliga.
På kvällen satt Jouline och jag på balkongen och pratade om allt möjligt och lekte även med ngn leksak som hon fått.

Imorse var jag uppe 06.15 i vanlig ordning, ner till gymmet, trampade på för fullt och lyssnade på bok när en kvinna kommer och säger att tv:n vid löpbandet stod och rykte. 
Efter mkt om och men så åkte tv:n ut med hjälp av Urban som jag hämtat i allt tumult. Inget mer hände. Tv:n lämnade in bara. Drog ner rullgardinen helt enkelt.

Nåväl, gick sedan till 7 eleven, låååång promenad, fick skjuts på moppe av Bah, kvinnan vid massagestället på stranden, sista halvkm på väg hem.

Sen slappa, pool, mat, jag gick på långpromenad längs stranden, bort till udden. 
Väl hemma igen så slocknade jag i soffan ( gick visst bra att sova då) och efter det blev det en sväng till Pol igen på rangliga mopeder med sidovagnar som Pol skickat ut som skjuts åt oss. Den vagnen som grabbarna åkte i välte visst precis när de var framme men ingen fara....var väldigt rörigt och stressigt på restaurangen men maten god och jag o ungarna hittade konstiga djur på stranden som ser ut som runda platta saker med mönstret av en lime som man halverat. Måste vara ngn underlig snigel eller ngt. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar