onsdag 23 december 2015

Utflykt

Ännu en natt med lite sömn. Blir galen. Hatar nätterna just nu. Kanske ska kolla efter sömntabletter? 
Nåväl- uppe 06.15, in i stekheta gymmet ( orkade inte ta med fläkten som jag köpt), sen frullebulle och iväg på utflykt. Mackor o frukt hade vi beställt från närmaste restaurangen som mat på resan. 
Fick en lång båttur med Thailands egna Jack Sparrow bak på båten och kalsongmannen bakom ratten. 

Åkte först till Sköldpaddsön och väl i land började iaf jag undra hur utflykten skulle sluta... Vart hade vi kommit???
Ja, se själv nedan...
Skulle vi komma levande därifrån eller hur var planen? 

Sköldpaddor fanns det ja, i bassänger. Tydligen drottningen som sett till att utrotningshotade sköldpaddor ska födas upp och tas om hand... Söta var de och ungarna var förtjusta...

Ön i övrigt imponerade inte så väldigt mycket men det var en upplevelse det med. Lite förvånande hur man kan låta bli att hålla rent och fint på en i övrigt vacker ö. Rätt mkt skräp här och var och stranden var rätt liten men vattnet var helt klart. 
Ödlor sprang omkring lite här och var och Urban lyckades filma en liten malhaj. 

Efter bad och lunch åkte vi vidare och då blev det snorkling. Helt underbart! Först stannade vi mitt ute i havet utanför en ö. Helt magiskt! 

Efter ett tag åkte vi vidare och då stannade vi vid en strand i havet, lite närmare samma ö. 
Helt otroligt vackert. Det är helt oslagbart att snorkla i dessa vatten. Alla var i förutom Linnea och Engla. Linnea var uppe vid sanden och Engla i båten. 
Jag och Jouline höll varandra i händerna och flöt omkring. Rätt var det var så såg jag en sån här skönhet under oss...
Jag vill lova att jag fick smått panik. Fick tag i Jouline och bara manade henne att simma på. Blåsfisk... Tror bestämt att de är rätt giftiga. Men den var väldigt fin! Och jag blev riktigt rädd... 
Efter ett tag bar det av hemåt och vi steg i land lite mer solbrända och rätt möra vid stranden hos oss.... Härlig dag! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar