tisdag 15 december 2015

Tis 15 dec

Idag har vi hittills enbart solat och badat. Riktig slappadag! Gick till Bee Happy där vi stannade en sväng för vätskekontroll. Fortsatte sen till Pol för lunch. Pol och hans fru Gap blev överlyckliga över att se oss, ja, framförallt Gerd o Rune som de känt i 15 år nu...

Har fått frågan om vad det kostar här nere. 100 baht motsvarar ca 25 SEK. 

Rätt billigt men ngt dyrare än sist. En stor Chang (öl)  tror jag kostar 70 baht och ett glas vitt har jag betalat 100 baht för. Menyerna ovan är från Pol och där är det lite dyrare. 
En thaimassage a 60 min 300 baht.
Jag tror att det är billigare över lag här i jmf med Phuket och andra dragplåster. Mc Donalds, starbucks etc ligger i närheten av våra priser, lite under är det dock. Dessa internationella kedjor återfinns inte här- då får vi åka till Rayong, Laem Tong, en resa på ca 60 min med songteauw. ( King cab som utgör buss). 
Imorgon ska vi till Pol och fira hans frus födelsedag. Thaibuffe, grillat mm och såklart fireshow!
Kidsen nere vid Pol. Ritar... 

Familjen i badet, nere hos Pol

Lemonshake o Ubbe... Med Chang....








2 kommentarer: